Voet oefeningen

Deze voet oefeningen zijn goed voor de bloedsomloop, sterke spieren, flexibele tenen en stevige enkels.

Stap 1: Theedoek opvouwen

Ga zo zitten, dat je gemakkelijk met je voeten bij de grond kunt. Leg een theedoek voor je en zet hier je voeten op. Probeer nu de theedoek op te vouwen door met je tenen een soort grijpende/kruipende beweging te maken. Goed voor sterke en flexibele tenen.

Stap 2:
Staan op vier manieren

Sta afwisselend op je tenen, hielen en op de binnen- en buitenkant van je voeten. Dat is spierversterkend en goed voor stevige enkels. Ga vervolgens op je tenen staan en loop een beetje rond. Sta afwisselend alleen op je linker- en rechtervoet. Een prima training voor je been- en voetspieren.

Stap 3: Balletje rollen

Leg een klein balletje op de grond en laat je voet erop rusten. Rol het balletje heen en weer, maak op ronddraaiende bewegingen. Deze balmassage versterkt niet alleen je voeten, maar werkt tevens ontspannend voor het hele lichaam.

Stap 4: Grijpen en optillen

Een dik touw of een potlood vormt een prima oefeninstrument. Probeer het touw of potlood met je tenen van de grond op te pakken en laat het vervolgens los.

Stap 5: Tenen spreiden

Spreid je tenen zo wijd mogelijk en speel er een beetje mee: optillen, buigen en weer strekken.

Stap 6: Tenen strekken

Doe deze voet oefeningen zo vaak als je kunt: schoenen en sokken uit, tenen strekken en met je voeten zo ver mogelijk naar voren reiken. Dat stimuleert de bloedsomloop.

voet oefeningen

U vindt Massage Plus op de volgende lokaties in en rond Breda.

Massage Plus Breda, adres Bijster 30 bij Club Pelikaan Breda. Openingstijden; zaterdag 08.00- 16.30 uur, zondag 09.00 16.30 uur.

Massage Plus  Breda, Haagweg 361, Princenhage bij Juulsyoga in Breda. Openingstijden donderdag en vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur.  www.juulsyoga.nl

Wellnessmassage Prinsenbeek, Brielsedreef 19B Prinsenbeek. Openingstijden maandag t/m donderdag van 10.00 tot 22.00 uur. www.wellnessmassageprinsenbeek.nl

Overige informatie: